Jeg har forhåndsbestilt, hvor sjekker jeg leveringstid? Jeg har forhåndsbestilt, hvor sjekker jeg leveringstid?

Jeg har forhåndsbestilt, hvor sjekker jeg leveringstid?

NB! Vi har flyttet nettbutikken over til nye systemer, ny oppdatert og mer detaljert guide kommer snart! 

Oppdatert leveringstid for nye bestillinger ligger på produktsiden. Det er altså denne datoen som er gjeldende for produktet i det øyeblikket du legger inn en forhåndsbestilling. Hvis det skulle oppstå forsinkelser på mer enn 3 virkedager, blir leveringsdatoen oppdatert og du vil bli kontaktet av oss. Det er ved bestilling ikke mulig å få noe produkt før datoen på produktsiden, ettersom det ikke er noen produkter tilgjengelige. 

Leveringstiden er et estimat

Minner om at leveringstiden på forhåndsordre er et estimat, som er så nøyaktig som mulig. Ettersom det kan oppstå uforutsette hendelser underveis kan det ikke garanteres at datoen er 100% eksakt. Corona-utbruddet påvirket for eksempel leveringstiden for sesongens produkter, og dette kunne vi naturligvis ikke forutsett.

Forsinkelse som kan oppstå rett før leveringstiden

Produktene skal gjennom tollen, dette tar som regel maksimalt en dag, men kan i noen tilfeller ta opp til flere dager. Dette er avhengig av om partiet blir utvalgt til en grundig sjekk eller ikke. Dette er uheldig for både kjøper og selger, men alt i alt burde vi være takknemlige for at tollen gjør en grundig jobb for å sikre landet vårt.    

Eksempel: 

  • Det er forhåndsbestilt en el-sparkesykkel med leveringstid 25. mai. Da er det 25. mai som er gjeldende, og ingen produkter er tilgjengelige før den tid. 
  • Hvis det er spørsmål om leveringstiden, kan det enkelt sjekkes selv på produktsiden, ettersom denne blir oppdatert kontinuerlig og blir mer nøyaktig etter hvert som leveransen nærmer seg. 

Her finner du leveringstiden

Lagerdato.jpg